Námořní protest podává velitel lodě:
Námořní protest podává velitel lodě:
Srážka námořního plavidla s jiným námořním plavidlem nebo jiným pevným předmětem se v námořním zákoně nazývá:
Takto označené plavidlo je:
Loď provádějící bagrovací, hydrografické a podmořské práce je:
Mořské vnitřní vody jsou:
Při plavbě lodí v podmínkách snížené viditelnosti musí:
Takto označené plavidlo je:
Přibližují-li se k sobě dvě plachetnice tak, že vzniká nebezpečí srážky, musí:
Znečištění mořského prostředí se v námořním zákoně nazývá:
Bóje, která v systému IALA informuje například o pásmu vojenských cvičení, o rekreačním pásmu, o uložení kabelů nebo potrubí a podobně má barvu:
Při plavbě v pobřežních vodách se blížíte k bóji, která z nějakého důvodu ztratila vrcholový znak. Bóje má následující zbarvení: černá s jedním žlutým širokým vodorovným pruhem. Tato bóje udává, že splavná voda se nachází:
Bóje, která v systému IALA značí izolované nebezpečí má barvu:
Na plavidle měříte rychlost metodou tzv. „bočního logu“. Délka plavidla je 6 metrů. Naměřený čas jsou 3 sekundy. Rychlost plavidla je:
Zeměpisnou délku odečítáme na námořní mapě:
Na plavidle měříte rychlost metodou tzv. „bočního logu“. Délka plavidla je 8 metrů. Naměřený čas jsou 4 sekundy. Rychlost plavidla je:
Na metrické mapě znamená číslice 63 hloubku:
Rychlost větru 4° Bft je asi:
Silný studený vítr ze severu nebo severozápadu se ve Středomoří označuje jako:
Na moři se tvoří hustší bílé čepice z přepadajících hřebenů. Podle Beaufortovy stupnice stavu moře se jedná o stupeň vlnění:
Všeobecný název pro jednotlivé, obvykle zářivě bílé a husté mraky s ostře ohraničenými obrysy, které jsou buď ploché, nebo se vyvíjejí do výšky ve tvaru kup nebo věží, které mají téměř vodorovnou základnu poměrně tmavou a které jsou tvořeny z kapiček vody, je:
Jestliže vzduchová hmota proudí nad teplejší povrch, než byla oblast jejího vzniku, je tato vzduchová hmota:
Studený a nárazovitý vítr přicházející od severovýchodu dosahující někdy až síly vichřice se na Jadranu nazývá:
Vítr je severozápadní. Znamená to, že vane:
Bezpečnostní pásy na lodi při plavbě do 0,75 námořní míle od břehu:
Záchranný kruh (podkova) má zpravidla barvu:
Je-li záchranná vesta vybavena příslušenstvím, pak to zpravidla bývá: