Sníženou viditelností se ve smyslu pravidel plavebního provozu rozumí:
podmínky, při nichž viditelnost omezuje zejména mlha, hustý déšť, sněhová vánice nebo dým.
situace, při níž již není z kormidelny plavidla dostatečný výhled na vodní cestu, zejména pro nadrozměrný náklad nebo atypickou sestavu plavidel.
mlha, hustý déšť nebo doba mezi západem a východem slunce.
Modrým blikavým světlem signalizuje plavidlo:
přepravující nebezpečné věci.
složek integrovaného záchranného systému.
které poskytuje technickou pomoc jiným plavidlům.
Tento signální znak (tabule) znamená:
místo vyhrazené k rybolovu pomocí malých plavidel.
plavba sportovních a rekreačních plavidel povolena.
plavba plavidel, která nejsou plachetnicemi ani nemají vlastní pohon, povolena.
Tento signální znak (plovatka) znamená:
pravá strana plavební dráhy.
rozdělení plavební dráhy.
levá strana plavební dráhy.
Zvukový signál "jeden dlouhý zvuk znamená:
pluji doprava.
pozor.
hodlám ukončit plavbu.
Tento signální znak (světla) znamená:
zákaz proplutí.
příkaz dát zvukový signál "1 krátký zvuk" nebo "2 krátké zvuky".
doporučené proplavování v jenom směru nebo v obou směrech.
Termínem "zastavení" se ve smyslu pravidel plavebního provozu rozumí stav, při kterém plující plavidlo stojí:
ve vztahu k jinému plujícímu plavidlu nebo plovoucímu tělesu.
ve vztahu ke břehu.
c ve vztahu k vodnímu proudu.
Členové posádky plavidla jsou povinni:
zachovávat mlčenlivost o pokynech nebo příkazech, které jim vůdce plavidla vydal v průběhu plavby.
řídit se pokyny vůdce plavidla vydanými k zajištění bezpečnosti a plynulosti plavebního provozu.
plnit příkazy, které jim vydal vůdce plavidla.
Na sledované vodní cestě je od mostu, přístaviště, překladiště, vjezdu do přístavu a ústí přítoku, který je rovněž sledovanou vodní cestou, koupání zakázáno do vzdálenosti:
150 m.
100 m.
200 m.
Termínem "den" se ve smyslu pravidel plavebního provozu rozumí doba:
která začíná půl hodiny před východem slunce a končí půl hodiny po západu slunce.
od 4,30 h do 20,00 h v létě a od 7,00 h do 17,00 h v zimě.
mezi východem a západem slunce.
Plavidlo v nouzi, které potřebuje pomoc, může signalizovat:
pohybem rukou v horizontálním směru.
vyvěšením černého balónu ve výšce minimálně 4 m nad ryskou největšího ponoru.
kroužením vlajkou nebo jiným obdobným předmětem.
Termínem "tlačná sestava" se ve smyslu zákona o vnitrozemské plavbě rozumí:
jedno nebo více spojených plavidel, vlečených jedním nebo několika plavidly s vlastním pohonem.
pevně nebo kloubově spojeno více plavidel, z nichž alespoň jedno je umístěno před plavidlem s vlastním pohonem, které zajišťuje pohyb sestavy.
více plavidel svázaných boky vedle sebe, z nichž se ani jedno nenachází před plavidlem s vlastním pohonem, které zajišťuje pohyb sestavy.
celnice.
telefonní stanice.
místo vyhrazené pro stání malých plavidel.
příkaz zachovat zvláštní pozornost.
omezení v plavbě, s nímž je nutno se seznámit "INFORMUJTE SE".
Termínem "blikavé světlo" se ve smyslu pravidel plavebního provozu rozumí přerušované světlo:
s počtem 40 až 60 záblesků za minutu.
s minimálním počtem 90 záblesků za minutu.
s jedním, dvěma nebo třemi záblesky za minutu.
Stromy, zábradlí, sloupy, pilíře, patníky, žebříky nebo svodidla se nepoužívají:
pro vyvazování nebo uvolňování nasedlých plavidel, zákaz se nevztahuje na malá plavidla.
pro vyvazování nebo uvolňování nasedlých plavidel, pokud se neučiní vhodná opatření obalením, obložením nebo vyztužením proti jejich poškození.
pro vyvazování nebo uvolňování nasedlých plavidel.
Napínat lana, řetězy apod. přes plavební dráhu nebo přístavní bazén je:
dovoleno jen v případech nouze.
dovoleno se souhlasem plavební správy.
zakázáno.
Anemometr je přístroj k měření:
teploty hydraulické kapaliny.
rychlosti větru.
tlaku v kapalinách a plynech.
Přecházet z plavidla na plavidlo překročením je:
dovoleno jen tehdy, pokud to vzdálenost nebo převýšení mezi nimi umožňuje.
dovoleno jen tehdy, pokud je mezi plavidly instalována lávka nebo žebřík.
Záchranný člun (loďka) musí být vybaven:
alespoň jedním veslem, označením názvu mateřského plavidla, plovacími vestami
dvěma vesly, bidlem a hákem, vylévací nádobou.
dvěma vesly, záchranným kruhem, vyvazovacím lankem.
Zvětšení nosnosti ale zmenšení ohebnosti ocelového lana jsou vlastnostmi lana, které má duši:
drátěnou.
konopnou.
umělou.
Šířka přechodové lávky pro posádky musí být nejméně:
80 cm.
60 cm.
40 cm.
Oko na vázacím laně na plavidle:
může být lisováno.
musí být vytvořeno pouze zápletem.
musí být pojištěno lanovými šroubovacími sponami proti povolení zápletu.
Lodní obšívka na plavidle je součástí:
trupu.
paluby.
nástavby.
Páteř je:
podélná výztužná část na dně plavidla.
součást obšívky.
výztuha paluby.